Sök artiklar
Pris exkl/inkl moms
Version:
E-butik Flex (6.9)

Köpvillkor


1. Eget ansvar och förpliktelser

Kontakten med dig som kund sker främst via e-post. Därför är det viktigt och din skyldighet när du lägger en order på Concess.se att ange en korrekt och aktuell e-postadress. Du förbinder dig att kontrollera din e-post med jämna mellanrum så att du ser eventuella meddelanden från oss. Användandet av våra tjänster på Concess.se i ditt namn förekommer på ditt eget ansvar. Ditt lösenord får inte lämnas ut till någon annan. Om det finns skäl att misstänka att någon annan kan ta eller har tagit sig in med ditt användarnamn och lösenord måste du byta ditt lösenord eller kontakta kundtjänst på info@concess.se omedelbart.

Concess tar inget ansvar för åtgärder som utförts i ditt namn, även om någon annan tagit sig in med ditt lösenord. Vi förbehåller oss rätten att stänga av dig som kund vid skälig misstanke om missbruk och kommer i så fall att meddela dig detta via e-post. Concess förbehåller sig rätten att ändra användningsvillkoren.

 

 

2. Hantering av personuppgifter

Concess agerar som personuppgiftsansvarig i enlighet med personuppgiftslagen (PUL). Vi behandlar dina namn-, adress- och andra kontaktuppgifter genom att de lagras i vårt kundregister tillsammans med uppgifter om dina inköp. Syftet med att behandla dina personuppgifter är att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden mot dig som kund. Vidare syftar vår behandling till att du skall få relevant information, erbjudanden samt intressanta tjänster från oss eller våra samarbetspartners. I den mån det rör information från någon av våra samarbetspartners, kan sådan samarbetspartner också komma att behandla dina personuppgifter. Du kan när som helst se all lagrad information om dig genom att gå in på din personliga inloggning.

Personuppgifterna sparas under den tid de är aktuella, det vill säga under den tid du har en pågående relation med Concess eller någon av våra samarbetspartners och tre år därefter då du fortfarande kan utnyttja fördelarna med att vara kund hos oss. Genom att godkänna våra allmänna villkor samtycker du även till vår behandling av dina personuppgifter som den beskrivits ovan. Om du vill avsluta kundrelationen helt efter en aktiv köpperiod eller om du vill återkalla ditt samtycke är vi tacksamma om du meddelar detta så att vi kan radera dina uppgifter från våra arkiv.

Du kan när som helst vända dig till Kundtjänst på info@concess.se och begära att eventuellt felaktiga uppgifter om dig skall rättas eller raderas.

 

 

3. Om Cookies på Concess.se

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används av rent tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för användaren och för att ge besökaren tillgång till olika funktioner.

Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på datorn. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden en person är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i datorns minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk personen har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på datorn, utan försvinner när personen stänger sin webbläsare.

Denna webbplats använder sig av sessionscookies.

 

 

4. Leveransvillkor

Efter en slutförd beställning på Concess.se får du en orderbekräftelse via e-post där du enkelt och smidigt ser alla detaljer kring din order såsom leveransadress, vilka artiklar du beställt och totalsumma. Din order är inte bindande förrän du har fått denna bekräftelse från oss.

Concess visar i webshopen vilka artiklar som finns i lager. Leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar för artiklar i lager. Skulle en artikel inte finnas i lager, men leverans är på väg, läggs en beställning. Leveranstiden kan då variera. Om det skulle uppstå leveransproblem som vi får kännedom om kommer vi att meddela dig via e-post. Om en artikel du beställt visar sig vara slutsåld från vår distributör så meddelar vi dig detta via e-post. Vi reserverar oss för att vissa artiklar kan bli slutsålda. I dessa fall avbokas ordern eller delar av ordern och du är välkommen att göra en ny beställning när artikeln åter finns i lager. Vi gör inga restnoteringar. Resterande av beställningen levereras som vanligt.

Om du beställer flera artiklar i en och samma beställning är huvudregeln att alla artiklar väntas in innan paketet skickas. Vill du att vissa artiklar ska skickas tidigare kan du dela upp din beställning, men betalar då en fraktavgift per delleverans. Kontakta Concess kundtjänst på info@concess.se om du vill dela din order.

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i artikelinformationen på vår hemsida. I nuläget levererar Concess.se bara inom Sverige. När du som kund gör en beställning hos Concess.se så är Concess.se ansvarig för att paketet kommer fram till dig i oskadat skick. Ansvaret kvarstår tills ordern levererats till den slutgiltiga adressen/utlämningscentralen/butiken.

 

 

5. Priser på Concess.se

De priser vi har på Concess.se inkluderar lagstadgad moms. Priserna gäller endast beställningar från internet. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering.

 

 

6. Frakt- och hanteringskostnader

När du handlar på Concess.se tillkommer frakt på 29 kr, oavsett antal artiklar i din beställning. Om du beställer för mer än 300 kr, så får du fri frakt. Vi skickar din order som brev, paket eller företagspaket beroende på vikt och beställare. Vi tar inte ut några fakturerings- eller serviceavgifter.

För återförsäljare gäller frakt enligt avtal. Eventuell frakt tillkommer på faktura.

 

 

7. Betalning

På Concess.se kan du välja mellan följande två betalningsalternativ:

• Kortbetalning - ej för återförsäljare
• Fakturabetalning - för återförsäljare och företag som kreditprövats

Kortbetalning
Vi tar emot betalning med Visa eller MasterCard. För din säkerhet sker all överföring krypterat (SSL). Ditt kortnummer lagras inte hos oss, utan måste skrivas in på nytt varje gång du vill betala med kort.

När du lägger din beställning reserverar vi beloppet på ditt konto, sedan dras pengarna i samband med att beställningen levereras ut. Som kund är det din skyldighet att se till att det finns pengar på ditt konto när vi drar köpesumman. Om det av någon annan anledning inte går att dra pengarna har Concess.se rätt att fakturera beloppet i efterhand.

Om du har betalat med kort och någonting i din order avbokas av dig eller av oss, så räknas det aktuella beloppet automatiskt av och rätt summa dras från ditt konto.

Fakturabetalning
Genom vårt samarbete med PayEx kan vi erbjuda företagskunder att handla mot faktura efter sedvanlig kreditprövning. Innan dess gäller betalning via kort även för företag. Betalningsvillkor är 20 dagar om inget annat är överenskommet. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Fakturan skickas separat med brev i samband med att beställningen skickas från vårt lager.

För återförsäljare gäller betalningsvillkor enligt avtal.

Om ditt företag vill betala med faktura gör så här:

  • Registrera er som kund i butiken här.
  • Fyll i era uppgifter inklusive organisationsnummer.
  • Kreditprövning kommer då att ske. Efter godkännande skickas ett meddelande till den registrerade e-postadressen.
  • Faktura-alternativet är nu möjligt när ni är inloggade.

 

 

8. Reklamationer

Om du har fått fel eller en skadad artikel ber vi dig kontakta kundtjänst på info@concess.se så fort du upptäcker felet. I enlighet med konsumentköplagen så har du tre alternativ att välja på om du har fått en defekt vara. Du kan:

• hålla inne betalningen och häva köpet genom att returnera artikeln.
• kostnadsfritt erhålla en ny, felfri artikel (om den inte är slutsåld) efter att du returnerat den defekta artikeln.
• behålla produkten och få ett överenskommet prisavdrag.

Om du väljer att returnera den defekta artikeln till oss så står vi för portot. Det är viktigt att du rapporterar felet så fort det upptäcks.

 

 

9. Returer och ångerrätt

Önskar du av någon anledning returnera din order eller delar av den, skall detta ske inom 14 dagar. Bifoga följesedel som du märker med returorsak. Vår returadress är:

Concess, Internethandel, Södra vägen 12, 702 27  Örebro

Notera att det vid ångrat köp är du som kund som står för returfrakten.

Retur av hel order mot faktura
Om du vill returnera hela ordern mot faktura kommer hela fakturan att makuleras i samband med retur. Meddela Concess på info@concess.se att ordern kommer att returneras så att påminnelsefaktura inte går ut.

Retur av del av order mot faktura
Om du vill returnera del av ordern mot faktura kommer en kreditfaktura att skickas ut på den del som returneras. Du betalar sedan den faktura du fått med avdrag av kreditfakturan. Meddela Concess på info@concess.se att ordern kommer att returneras så att påminnelsefaktura inte går ut.

Retur av order mot kortbetalning
Om du vill returnera order mot kortbetalning kommer en återbetalning att ske till kortet inom 2-5 dagar efter mottagen retur. Vid frågor kontakta info@concess.se.

Är något i din order defekt vid leverans, kontakta info@concess.se.

Ångerrätten gäller inte där förpackningen är bruten. Returrätten gäller inte heller outlösta paket. Om du ej hämtar ut försändelsen debiterar vi för närvarande 149 kr som kompensation för frakt och omkostnader.

Ångerrätt gäller ej företag.

 

  • Samarbetspartners




  • Information

    Nyheter
    Företaget
    Profiltryck
    Köpvilkor
    Kontakt
  • Concess Nordic AB

    Södra vägen 12
    702 27 Örebro
    Telefon: 019 - 20 84 84
    Fax: 019 - 20 84 88
    E-post: info@concess.se
    Organisationsnummer: 556622-2146
  • Facebook


  • Nyhetsbrev

    Anmäl er till nyhetsbrev »